DOPLŇOVACÍ VOLBY DO AKADEMICKÉHO SENÁTU MENDELOVY UNIVERZITY V BRNĚ – AKADEMICI, červen 2025
V souladu s Volebním řádem Akademického senátu Mendelovy univerzity v Brně předseda AS MENDELU dne 7. května 2025 vyhlásil doplňovací volby do Akademického senátu Mendelovy univerzity v Brně, které se uskuteční v tomto volebním okrsku:
– akademických pracovníků Provozně ekonomické fakulty (PEF) – 1 člen.
Volby se budou konat od 2. 6. 2025 do 23. 6. 2025.
- Plný text vyhlášení najdete ZDE
Seznamy členů jednotlivých volebních okrsků najdete ZDE.
Výsledky návrhového kola voleb
Kandidátní listina
Výsledky volebního kola voleb
.
Harmonogram voleb
UDÁLOST |
TERMÍN |
POZNÁMKA |
---|---|---|
Návrhové kolo | Od pondělí 2. 6. 2025 0:00 hod. do neděle 8. 6. 2025 23:59 hod. | V elektronické formě prostřednictvím Portálu voliče v UIS. |
Zveřejnění výsledků návrhového kola a odeslání žádosti o souhlas s kandidaturou navrženým kandidátům. | Pondělí 9. 6. 2025 do 23:59 hod. | |
Předání souhlasného stanoviska navržených kandidátů s kandidaturou volební komisi. | Do čtvrtka 12. 6. 2025 12:00 hod. | |
Zveřejnění kandidátní listiny. | Pátek 13. 6. 2025 do 12:00 hod. | |
Volební kolo | Od pondělí 16. 6. 2025 0:00 hod. do neděle 22. 6. 2025 23:59 hod. | V elektronické formě prostřednictvím Portálu voliče v UIS. |
Zveřejnění výsledků voleb. | Pondělí 23. 6. 2025 do 23:59 hod. |
Informace o způsobu hlasování
Návrhové kolo
Každý student může navrhnout jednoho kandidáta na uvolněné místo v akademickém senátu.
Hlasování probíhá v Portálu voliče (UIS / Osobní administrativa / eAgenda). Volič může kandidáta hledat podle jména a/nebo příjmení nebo identifikačního čísla, které lze zjistit např. pomocí Lidé na MENDELU, nebo ve zveřejněném seznamu studentů fakulty.
Kompletní seznam členů volebního okrsku (tj. osob, které lze navrhnout), se zobrazí po kliknutí na ikonku nad hlasovacím lístkem:
Pokud se v daném okrsku vyskytuje více osob se stejným jménem a příjmením a nelze je rozlišit podle titulů, je třeba správnou osobu vyhledat podle identifikačního čísla.
Po vyplnění elektronického hlasovacího lístku volič klikne na tlačítko Zašifrovat hlasovací lístek (viz obr. níže).
POZOR! Tím ještě není hlasovací lístek odevzdán.
Dojde k zašifrování hlasovacího lístku a zobrazí se digitální podpis hlasovacího lístku (viz obr. níže). Ten je možné si zkopírovat a uložit do textového souboru (např. v editoru Notepad / Poznámkový blok). Pomocí digitálního podpisu si může volič po skončení voleb ověřit, že jeho hlasovací lístek byl započítán (viz níže).
Pro odeslání hlasovacího lístku je třeba kliknout na tlačítko Odevzdat hlasovací lístek.
Volební kolo
Hlasování probíhá v Portálu voliče výběrem ze seznamu kandidátů. Volič může označit pouze jednoho kandidáta.
Další postup je shodný jako v případě návrhového kola (tj. zašifrování a odeslání hlasovacího lístku).
Výsledky voleb (návrhové i volební kolo)
Jakmile budou výsledky hlasování zveřejněny, voliči je uvidí opět v Portálu voliče a to pod záložkou Proběhlé volby (ikonka v posledním sloupci tabulky). Volební komise také předá výsledky voleb předsedovi akademického senátu, který je uveřejní na dokumentovém serveru v UIS.
Ověření, že byl hlasovací lístek započítán
Pokud si chce volič po zveřejnění výsledků voleb ověřit, že byl jeho hlasovací lístek započítán, klikne v Portálu voliče na záložku Proběhlé volby. Následně klikne na ikonku Ověřit (předposlední sloupec tabulky) a poté na záložku Seznam hlasů. Zobrazí se digitální podpisy všech započítaných hlasovacích lístků. Pokud si volič před odesláním hlasovacího lístku (viz výše) uložil digitální podpis svého hlasovacího lístku, může jej nyní vyhledat v seznamu (CTRL + F).
Volební komise
- Ing. Mgr. Jana Dannhoferová, Ph.D. – předsedkyně
- Ing. Andrej Gono
- Ing. Vojtěch Tamáš, Ph.D.
- Bc. Veronika Říčanová
- doc. Mgr. Ing. Tomáš Kopta, Ph.D.
- Bc. Natálie Nyčová
- doc. Ing. Jiří Čupera, Ph.D.
- doc. Mgr. Robert Mařík, Ph.D.
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.
By-elections of MENDELU Academic Senate members
The purpose of these by-elections to Mendel University Academic Senate is to fill the three missing members of the senate: one student of the Faculty of Business and Economics, one student of the Faculty of Horticulture and one student of the Faculty of Regional Development and International Studies. The elections will take place between 14 April 2025 and 5 May 2025.
Voting procedure
Proposal round
Each student can propose one candidate for a vacant seat in the academic senate.
Voting takes place in My Elections (UIS / Personal administration / eAgenda). A voter can search for candidates by first and/or last name or ID number that can be found e.g Persons at MENDELU.
The complete list of members of the electoral district (i.e. persons who can be proposed) is displayed after clicking on the icon above the proposal ticket:
If there are several persons with the same first and last name in a given district and they cannot be distinguished by their titles, the correct person must be searched by identification number.
Election round
Each member of the Faculty Academic Community may deliver one ballot during the election round and cast a vote on it for as many candidates at maximum as is the number of senate members to be elected in the corresponding electoral district of whose electoral list he/she is entered in. 10 members of the senate are elected in the constituency of academic staff and 5 members of the senate in the constituency of students.
Voting takes place in My Elections (UIS / Personal administration / eAgenda). A voter can mark only one candidate.
The next procedure is the same as in the case of the draft round (i.e. encryption and sending of the ballot).
Election information and instructions
The election of senate members consists of a proposal round and an election round. The senate members are elected by a secret submission of proposals respectively by direct and secret balloting.
Time schedule of election
EVENT |
TERM |
NOTE |
---|---|---|
Proposal round | From Monday 14 April 2025 0:00 a.m. to Sunday 20 April 2025 23:59 p.m. | Electronically through My Elections in University information system. |
Publication of the results of the proposal round and sending of the application for consent to candidacy to the proposed candidates | Monday 21 April 2025 | |
Expression of proposed candidates for candidacy | By Thursday 24 April 2025 12:00 p.m. | |
Publication of candidate lists | Friday 25 April 2025 | |
Election round | From Monday 28 April 2025 0:00 a.m. to Sunday 4 May 2025 23:59 p.m. | Electronically through My Elections in University information system. |
Publication of election results | Monday 5 May 2025 |